Ljetna škola "KALI SARA" 2013. godina
Na ovogodišnjoj Ljetnoj školi za mlade Rome obrađena su ova područja:
- Romski jezik – poznavanje i uporaba
- Romska povijest i kultura
- Prevencija zlouporabe droga
- alkoholizam i borba protiv ovisnosti o alkoholu
- duhan i borba protiv ovisnosti pušenja.
- borba protiv droge
- Reproduktivno zdravlje
- Očuvanje zdravlja – pravilna prehrana i higijena
- Mr.sc. Ljatif Demir, rođen je 1961.g. u Skopju, gdje je diplomirao na Filološkom fakultetu. Magistrirao je književnost, a trenutno je doktorand na Odsjeku za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Predaje na Filološkome fakultetu Sv. Ćiril i Metod u Skopju gdje drži kolegij Romski jezik. Autor je „Gramatike romskog jezika“ (Skopje, 2010) te nekoliko zbirki poezije i proznih i dramskih tekstova te je prevoditelj na romski jezik.
- Ćazim Haliti, ing. Radiologije, rođen je 1989.g. u Kosovskoj Mitrovici, diplomirao je na Zdravstvenom veleučilištu u Zagrebu, stažirao je u KBC-u Sestre milosrdnice. Dugogodišnji je član UZOR „KALI SARE“ i odnedavno novi predsjednik UZOR „KALI SARA“
Predavači na Ljetnoj školi imaju dugogodišnje iskustvo u radu s djecom i mladima. Na svojim predavanjima koristili su raznovrsne metode koje su poticale učenike/učenice na aktivno sudjelovanje u nastavi. Svoju zainteresiranost za svako područje koje je bilo obrađeno, učenici su potvrdili postavljanjem mnogobrojnih pitanja te vođenjem bilježaka s predavanja. Pristup izvođenju nastave omogućio je neposrednu komunikaciju nastavnika s učenicima/učenicama, prilagođavanje nastave dobi učenika/učenica te povezivanje nastavnog gradiva sa životom, školom i društvom. U nastavi su korištene informatičke tehnologije u skladu sa suvremenim metodičkim preporukama za izvođenje nastave. Ciljevi nastave na Ljetnoj školi usmjereni su na razvoj poštovanja za sve vrste razlika, zasnovane na razumijevanju nacionalnog identiteta; na promicanje temeljnih vrijednosti kao što su ljudska prava; na unapređenje svog individualnog i kolektivnog identiteta kroz upoznavanje sa zajedničkim nasljeđem u njegovoj lokalnoj i globalnoj dimenziji.
Smatramo da je Ljetna škola za djecu i mlade, pripadnike romske nacionalne manjine provedena vrlo uspješno, što pokazuje zadovoljstvo predavača te samih polaznika. Polaznici Ljetne škole izrazili su svoja razmišljanja o sprovedenoj školi i svim aktivnostima putem pismene ankete. Svim sudionicima Ljetne škole dodijeljene su diplome za sudjelovanje. Na kraju, važno je reći da smo i ove godine na Ljetnu školu doveli predavače koji su, osim što su intelektualci i provjereni stručnjaci, Romi, što je bitno jer oni poznaju romski jezik i izvrstan su uzor ovim mladim ljudima.